5 ēdieni, kurus ēst pirms gulētiešanas (un 5 ēdieni, no kuriem ieteicams izvairīties)

Ja tev pirms gulētiešanas patīk ko uzkost, iespējams, būsi pamanījis, ka daži ēdieni palīdz gulēt kā zīdainim, savukārt citi uztur nomodā visu nakti. Sātīgs ēdiens vakariņās noteikti nav tas, ko mēs ieteiktu, taču nelielas uzkodas miega kvalitāti var pat uzlabot. Turklāt, visi zina to, ka ir grūti iemigt, ja moka izsalkums! Bet, ko tad īsti drīkst ēst pirms gulētiešanas? Lai atbildētu uz šo jautājumu, esam sagatavojuši sarakstu ar 5 pārtikas produktiem, kurus drīkst ēst, un 5 pārtikas produktiem, no kuriem vakarā tomēr būtu ieteicams izvairīties.

 

5 ēdieni, kurus ēst pirms gulētiešanas

Tītara gaļa

Tītara gaļa ir viegla, garšīga un, pats galvenais, tā palīdz iemigt. Tās sastāvā ir aminoskābe – triptofāns, kam ir gandrīz maģiska iedarbība. Organisms to pārvērš par serotonīnu, kas vēlāk tiek pārveidots par melatonīnu, kas savukārt pazīstams kā viela, kas nodrošina labu miegu.

Pilngraudu ēdieni

Iespējams, tu domā, ka pilngraudu ēdieni ir piemēroti tikai brokastīm un uzkodām, tomēr izrādās, ka tie, kā lieliska uzkoda, noder arī vakariņām. Un kā gan pilngraudu produkti var palīdzēt iemigt? Ogļhidrāti palīdz organismam absorbēt triptofānu, tāpēc pilngraudu sviestmaize ar tītara gaļu būtībā ir tikpat laba kā miegazāles.

Valrieksti

Valrieksti ir vēl viens dabisks triptofāna avots, un tie ir lieliska izvēle vieglām vakariņām, jo īpaši, ja vēlies pirms gulētiešanas apēst tikai ko nelielu. Tos var izmantot kā uzkodu, skatoties kādu filmu vai pagatavot kopā ar zilo sieru un baudīt patiesi izsmalcinātas vakariņas!

Ķirši

Tie ir ne tikai garšīgi, to sastāvs ir arī relaksējošs! Ķirši ir dabisks melatonīna avots, tāpēc tie varētu būt lieliskas miega zāles! Taču ēd tos prātīgi – jo ķirši ir stiprāki, jo to iedarbība ir spēcīgāka.

Kumelīšu tēja

Jā, jā... Mammai bija taisnība, lai kā tev varbūt negribētos to atzīt. Kumelīšu tēja patiešām palīdz iemigt, tāpēc tējas tase pirms gulētiešanas noteikti ir lieliska ideja. Kā tas darbojas? Tēja mazina trauksmi, nomierina un mazina stresu, tādējādi radot nevainojamus apstākļus saldam miegam.

 

5 ēdieni, kurus nevajadzētu ēst pirms gulētiešanas

Trekni un sātīgi ēdieni

Jā, mēs zinām, ka reizēm sātīgas uzkodas var būt vislabākais sabiedrotais, skatoties kādu filmu vai mīļāko seriālu, tomēr tie var atstāt negatīvu ietekmi uz tava miega kvalitāti. Lai sagremotu treknus ēdienus, piemēram, kartupeļu čipsus un ceptus ēdienus, ir nepieciešams laiks, un tas nozīmē, ka organisms smagi strādā līdz pat agram rītam, šajā procesā turot tevi vieglā nomodā.

Tumšā šokolāde

Neskatoties uz to, ka tumšā šokolāde tiek uzskatīta par veselīgu izvēli, tā joprojām nav labākā ideja vakara uzkodai. Tās sastāvā ir ievērojams daudzums kofeīna, kas ārkārtīgi efektīvi iedarbojas, ja nepieciešams palikt nomodā. Un, lai gan, dzerot rīta kafiju, tu to novērtētu, noteikti negribēsi šādu iedarbību izjust brīdī, kad mēģināsi iemigt.

Indijas karijs

... un jebkurš cits pikants ēdiens, kādu vien vari iedomāties! Lai gan pikants un ass ēdiens parasti ir radīto ciešanu vērts, tas noteikti nav attiecināms uz vakara maltīti. Garšvielas ir apgrūtinājums organismam, tāpēc nakti, iespējams, pavadīsi grozoties no viena sāna uz otru.

Nogatavināts siers

Parastos sierus droši vari izvēlēties kā vakara uzkodu, bet no nogatavinātiem sieriem vakarā noteikti vajadzētu izvairīties. To sastāvā ir aminoskābe – tiramīns, kas ļoti efektīvi spēj uzturēt nomodā, tāpēc šādus sierus ieteicams baudīt dienas laikā.

Saldējums

Un tagad ļoti skumja ziņa – saldējums, kas, iespējams, ir tava iecienītākā pusnakts uzkoda, patiesībā negatīvi ietekmē miegu! Diemžēl tā tas ir, jo cukura un tauku lielais daudzums organismam ir īsts enerģijas lādiņš, kas, protams, ir pēdējais, ko vajadzētu pirms gulētiešanas.