7 slikti ieradumi, kas atņem tev enerģiju

Ar to visticamāk saskāries ir ikviens... Nepārtraukts nogurums un nespēja būt tik produktīvam, kā gribētos vai vajadzētu. Tam ir iemesls – tāpēc pastāstīsim par septiņiem sliktiem ieradumiem, kas var tev atņemt enerģiju.

 

1.  Miega trūkums

Vienkārši padomā par to, cik lielu nogurumu tu jūti tikai pēc vienas slikti gulētas nakts. Tagad iztēlojies, ka esi pastāvīgā miega badā, un ko tas var nodarīt gan ķermenim, gan prātam. Vienkāršā patiesība ir tāda, ka mēs bieži guļam pārāk maz, dažreiz to pat neapzinoties. Tas tevi var padarīt ļoti neproduktīvu dienas gaitā, un var būt iemesls tam, kāpēc pēdējā laikā jūties tik ļoti iztukšots. Vienkāršākais risinājums ir atrast veidu, kā saplānot savu dienu, lai atvēlētu pietiekami daudz laika veselīgam 8 stundas ilgam miegam.

 

2.  Izlaist treniņu, ja māc nogurums

Esi godīgs pret sevi – cik bieži tu izlaid treniņu, ja māc nogurums vai bijusi slikta diena? Iespējams, ka diezgan bieži, un tā īstenībā ir kļūda, jo šāda rīcība rada vēl lielāku nogurumu un mazina produktivitāti. Kaut arī treniņi prasa daudz enerģijas, tie noteikti spēj arī uzmundrināt gan ķermeni, gan prātu, piesaistot slepenas enerģijas rezerves. Atceries, ka pasīvs dzīvesveids cilvēkam prasa visvairāk enerģijas!

 

3.  Glāze dzēriena garas dienas izskaņā

Daudzi cilvēki pēc garas darba dienas mēdz baudīt glāzi vīna vai kādu citu stiprāku dzērienu. Lai gan reizēm ir patīkami šādi atpūsties, to noteikti nevajadzētu ieviest kā ikvakara tradīciju, ja nevēlies negatīvi ietekmēt savu enerģijas līmeni. Kāpēc? Pirmkārt, regulāra, alkohola lietošana kopumā negatīvi ietekmē gan veselību, gan pašsajūtu. Otrkārt, alkohola pārstrāde organismam prasa daudz enerģijas, kuru tu varētu novirzīt citām nodarbēm. Un visbeidzot, alkohols negatīvi ietekmē miegu un neļauj ķermenim pienācīgi atjaunoties pēc smagas darba dienas.

 

4.  Pārēšanās

Vakarā, pārnākot mājās no darba, tu visticamāk esi izsalcis, jo saspringtā darba grafika dēļ dienas laikā tev nav bijis laika pienācīgi paēst. Tu nolem pagatavot gardas, sātīgas vakariņas, un pēc ēšanas, iespējams, sajūties miegains, tāpēc nolem nedaudz atlaisties uz dīvāna. Un tā nemanot jau ir pagājis vakars. Izklausās pazīstami? Pārēšanās ir viens no visizplatītākajiem pastāvīga noguruma cēloņiem, un to bieži izraisa neregulāras ēdienreizes visas dienas garumā. Risinājums? Pacenties tomēr savā aizņemtajā dienas grafikā atrast brīdi vienai vai divām uzkodu pauzēm.

 

5.  Dehidratācija

Ūdenim ir būtiska nozīme daudzos svarīgos ķermeņa procesos, tāpēc ir pilnīgi saprotams, ka dehidratācija lielā mērā ietekmē enerģijas līmeni. Pieaugušam cilvēkam dienā ir jāizdzer aptuveni 2 līdz 3 litri ūdens atkarībā no dzimuma, svara, veselības un citām individuālajām īpašībām. Bet cik gan bieži tu dienā izdzer 10 līdz 15 glāzes šķidruma? Protams, daļa šķidruma tiek uzņemta ar pārtiku, bet parasti apjoms nav ne tuvu ieteicamajai dienas devai. Tāpēc pievērs uzmanību tam, cik daudz šķidruma tu dienas laikā izdzer, it īpaši gada siltākajos mēnešos.

 

6.  Visu laiku pavadīt iekštelpās

Saules trūkums var izraisīt vispārēju nogurumu, ko iespējams sajust gandrīz katru dienu, un izskaidrojums tam ir diezgan vienkāršs. Dabīgo saules staru iedarbība veicina D vitamīna veidošanos organismā, bet, ja lielāko dzīves daļu mēdz pavadīt iekštelpās, šis process izpaliek. D vitamīnam ir būtiska nozīme attiecībā uz kaulu veselību un pareizu enerģijas ražošanu organismā. Tāpēc ir ieteicams katru dienu vismaz brīdi pavadīt ārā, lai justos labāk.

 

7.  Pārāk daudz darba

Pārāk daudz darba un ar to saistītais stress atņem daudz enerģijas un var izraisīt pastāvīgu nogurumu. Tāpēc ir svarīgi regulāri atpūsties – gan ikdienas, gan visa gada griezumā. Regulāri 5 minūšu pārtraukumi darba laikā ir ļoti nepieciešami enerģijas atjaunošanai organismā, bet atvaļinājums vienu vai divas reizes gadā var brīnumaini ietekmēt gan vispārējo produktivitāti, gan dzīves kvalitāti.