Četri brīnišķīgi relaksēšanās veidi, kas tev varētu palīdzēt iemigt labāk

 

Vai tu vakaros bieži grozies pa gultu, domājot par nākotni (vai varbūt pagātni), un nespēj aizmigt? Tad tev ir laiks atgūt dziļo, mierīgo miegu – un mēs tev pastāstīsim par četriem pārsteidzošiem un efektīviem relaksēšanās veidiem, kas tev varētu palīdzēt!

 

Dziļā elpošana

Dziļā elpošana nozīmē to, ka tev jāelpo ar visu vēderu, ne tikai ar krūšu daļu – sākumā tas prasa zināmu praksi, bet, to apgūstot, tu varēsi šādu elpošanu efektīvi izmantot, lai labāk iemigtu. Iesācējiem ir jāatceras, ka jāelpo lēnām un kontrolēti – 5 sekundes ieelpo caur degunu, 5 sekundes izelpo caur muti.

Kā tas uzlabo miegu?

Šādi tiek palēnināta elpošana un atslābināti muskuļi – bet tas vēl nav viss! Palēninās sirdsdarbības ātrums, ķermenis nomierinās, kā arī šādā veidā iespējams atbrīvoties no negatīvām domām, kas, iespējams, bojā tavu vakaru.

 

Progresīvā muskuļu relaksācija

Varbūt esi dzirdējis šo terminu jau iepriekš, tikai, iespējams, nezini, ko tas nozīmē ... Ar šo paņēmienu pākāpeniski tiek atslābināti dažādi ķermeņa muskuļi, kas beigu beigās nomierina visu ķermeni un tādējādi arī atvieglo iemigšanu. Kā to panākt? Sāc ar pirkstiem – dažas sekundes tos paturi saliektus un pēc tam atbrīvo. Pārvietojies pa ķermeni uz augšu, un turpini ar apakšstilbu muskuļiem, augšstilbu muskuļiem un tā tālāk, atkārtojot saliekšanas un atbrīvošanas procesu. Visu procesu atkārto 2-3 reizes.

Kā tas uzlabo miegu?

Tas atslābina ķermeņa muskuļus, vienlaikus palīdzot relaksēties arī emocionāli. Šādā veidā tu koncentrējies uz atsevišķu muskuļu atslābināšanu, un tava uzmanība tiek novērsta no nomācošām domām.

 

Meditācija

Meditācija, kas, iespējams, ir viszināmākais relaksēšanās veids, jau tūkstošiem gadu tiek izmantota prāta nomierināšanai, spēka atjaunošanai un ķermeņa atslābināšanai. Meditācija noteikti ir kaut kas ko tev vajadzētu izmēģināt, ja nu nekādi nespēj ar bezmiegu tikt galā.

Kā tā uzlabo miegu?

Pasīva pozīcija palīdz ķermenim atslābināties, bet meditācijas galvenais efekts (ja viss tiek darīts pareizi) ir prāta nomierināšana un atbrīvošana no jebkādām raizēm. Kas galu galā pozitīvi ietekmēs tavu miegu :)

 

Noslēpumainā 4-7-8 aizmigšanas metode nepilnas vienas minūtes laikā

Šīs ASV zināmā miega eksperta Endrjū Veirs izstrādātās metodes mērķis ir pārliecināt ķermeni un prātu aizmigt mazāk nekā vienas minūtes laikā. Vai esi ieinteresēts? Diemžēl to šobrīd nedrīkstam atklāt... nu labi, mēs jokojam (starp citu, arī smiekli var būt viens no relaksēšanās veidiem :) )! Šīs metodes pamatā ir jogas elpošana, kad mēles gals atrodas aiz priekšējiem zobiem. Vienkārši 4 sekundes klusi ieelpo caur degunu, 7 sekundes aizturi elpu un 8 sekundes spēcīgi un pilnībā (un skaļi) izelpo caur muti. Atkārto 2-4 reizes. Pavisam vienkārši, vai ne?

Kā tas uzlabo miegu?

Šīs metodes izgudrotājs uzskata, ka šādi plaušas gandrīz pilnībā tiek piepildītas ar svaigu gaisu, organismam un prātam nodrošinot vairāk skābekļa, un tas spēj novest pie pilnīga miera stāvokļa.