Patiesība vai mīts? 5 bieži sastopami apgalvojumi par miegu

 

 

Tev patīk gulēt, mēs to nojaušam, bet – vai tas tevi padara par miega ekspertu? Nu ne gluži. Bet nesatraucies, mēs ne vienmēr varam būt paši zinošākie. Pat tajās lietās, kas mums ļoti patīk. Par miegu ir iespējams atrast dažādus interesantus apgalvojumus, bet vai tie visi tiešām ir patiesi? Mēs esam apkopojuši 5 populārus apgalvojumus par miegu un gribam tev atklāt – tie ir patiesība vai mīts!

 

#1: Filmu vai seriālu skatīšanās pirms gulētiešanas ir labs veids, kā ātrāk aizmigt.

Tas ir mīts.

Mēs visi vismaz reizi esam aizmiguši skatoties kādu filmu vai TV pārraidi, it īpaši pēc garas un nogurdinošas dienas. Lai gan var likties, ka tas ir diezgan labs veids kā aizmigt, gulēšana pie TV vai datora ekrāna var ietekmēt tava miega kvalitāti. Troksnis un ekrāna gaisma īstenībā traucē tavu miegu – tavs miegs nav tik ciešs un relaksējošs, kas nozīmē to, ka no rīta tu nebūsi pilnībā atpūties. Tāpēc – ja pa dienu esi gāzis kalnus un vakarā tomēr jūties noguris, atliec sava mīļākā seriāla skatīšanos uz citu reizi, lai arī cik ļoti gribētos noskatīties vēl vienu sēriju.

 

#2: Gulēt ir jāiet agri un jāceļas ir agri.

Tas ir mīts.

Nu labi, iespējams šis modelis labi strādā dažiem cilvēkiem, bet šī noteikti nav jāuztver, kā vienīgā un pareizā pieeja. Pirmkārt, saņemt pietiekoši daudz miega ir daudz svarīgāk nekā tas, kad tieši tu guli. Ja tomēr tev patīk skaitīt – ņem vērā to, cikos tev ir plānots celties, un attiecīgi parēķini, cikos tev būtu vēlams iet gulēt. Ideāli, protams, ja tev izdodas izbaudīt 8 stundas nepārtraukta miega. Otrkārt, mēs esam dažādi, un mūsu vajadzības ir atšķirīgas, arī miega ziņā. Tādēļ tev pašam ir jāatrod, kāds miega grafiks tev ir vispiemērotākais un kas tev liek justies vislabāk. Un atceries – nav svarīgi, vai tu ej gulēt agri vakarā vai vēlu naktī, galvenais, atvēli sev nepieciešamās stundas saldam miegam.

 

#3: Ja nevari aizmigt, paliec turpat gultā.

Tas ir mīts.

Protams, pēc kāda laika tu tāpat aizmigsi, bet iespējams, ka tu sāksi savu guļvietu asociēt ar kaut ko neērtu un nepatīkamu. Ja tik tiešām nevari aizmigt un tev gribas nemitīgi grozīties un knosīties, tad labāk palasi kādu grāmatu, paklausies mūziku, paskaties savu mīļāko seriālu vai iedzer siltu tēju. Un brīdī, kad tev liekas, ka miegs sāk piezagties, tad gan droši lien gultā un taisies uz saldu dusu. Tā tu spēsi ātri vien aizmigt, un tev joprojām liksies, ka gulta ir ērta un patīkama vieta, kur atrasties. Un zemapziņā tu vienmēr gribēsi tajā atgriezties.

 

#4: Dažiem cilvēkiem pietiek vien ar dažām stundām miega.

Tas ir mīts.

Tu noteikti esi dzirdējis, ka ir cilvēki, kas apgalvo – man pietiek tikai ar dažām stundām miega. Bet tā gluži nav taisnība. Visbiežāk cilvēki, kuri miegam velta mazāk laika nekā ieteicams, vienkārši nepievērš tik lielu uzmanību savam nogurumam un miegainībai un risina to, piemēram, ar kafijas palīdzību. Patiesībā, ja tu miegam atvēli mazāk kā 8 stundas, tu kļūsti mazāk darbspējīgs un možs, kā arī tas laika gaitā var ietekmēt tavu pašsajūtu un veselību. Gribi zināt, cik tieši mazāk darbspējīgs tu esi, kad neatvēli pietiekami daudz laika miegam? Ja tu pavadi aptuveni 16 stundas bez miega, tu kļūsti līdzīgs iereibušam cilvēkam, kurš nespēj skaidri domāt. Tāpēc, pavadīt pietiekami daudz laika guļot, vairs neizklausās nemaz tik slikti, vai ne?

 

#5: Atlikt modinātāju ir labs veids, kā iegūt vēl dažas minūtes, lai pagulētu.

Tas ir mīts.

Lai gan var likties tieši pretēji, atlikt savu modinātāju no rītiem ir diezgan slikta doma. Jā, protams, tu uzreiz aizmigsi un pagulēsi vēl dažas minūtes, bet tad tavs modinātājs atkal skanēs un tevi strauji modinās un satrauks – un tā atkal un atkal. Vienkārši izdari sev pakalpojumu un mēģini piecelties ar pirmo modinātāja zvanu. Tu būsi pārsteigts, bet tu jutīsies labāk un, iespējams, arī labāk gulēsi nākamajā naktī. Tu būsi tikai ieguvējs!